©Ross Harvey

Lookbook-ul Colectivului de nunţi europene Nikon

Fotografia de nuntă îşi adaptează stilul în pas cu moda în continuă schimbare. În acest Lookbook, Colectivul de nunţi europene Nikon a dezvăluit o colecţie captivantă de tendinţe clasice, curente şi emergente în fotografia de nuntă – toate fotografiile fiind realizate cu aparate foto Nikon şi cu obiective NIKKOR – şi a oferit sfaturi despre cum se pot recrea unele dintre cadrele marcante.

Ora de aur

Fiind un portret obişnuit al tinerilor căsătoriţi, această fotografie clasică este una care trebuie realizată spre sfârşitul zilei, când încă este disponibilă o lumină bună a soarelui. Aceasta luminează cuplul în nuanţele de aur delicat al soarelui, înainte de a apune.

Fotografie realizată în Austria de Simona Smrčková şi Kamil Saliba, utilizând D750 şi AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED

„Nu uitaţi să verificaţi ora exactă la care apune soarele şi să cercetaţi locul în prealabil, deoarece veţi avea doar o mică fereastră de timp pentru oportunitatea de a capta lumina aurie. Eu am folosit obiectivul AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED pentru a fotografia întregimea frumosului peisaj, când lumina scălda cuplul într-o strălucire aurie romantică.”

Simona Smrčková şi Kamil Saliba, Republica Cehă

Fotografie realizată în Franţa de Chloé Lapeyssonnie, utilizând D750 şi AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G

Fotografie realizată în Grecia de Chloé Lapeyssonnie, utilizând D750 şi AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G

Editare elaborată

Metodele de editare substanţială au fost populare în anii recenţi, de la vignetare şi schimbarea înclinării, până la pete de culori şi pete luminoase false. Aceste stiluri de editare pot crea un voal idilic, făcând o rochie mai albă sau dând dinţilor mai multă strălucire.

Fotografie realizată în Republica Cehă de Simona Smrčková şi Kamil Saliba, utilizând D850 şi AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED

„Puteţi să reduceţi timpul petrecut cu editarea, utilizând la maximum capabilităţile tehnice ale echipamentului. Eu am folosit obiectivul AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED pentru a încadra cuplul şi am crescut timpul de expunere la 1/50, pentru a capta petalele care cădeau, asigurându-mă în acelaşi timp că expresia de pe feţele cuplului a rămas clară şi curată. Pentru un efect dramatic, am transformat imaginea în alb-negru – am focalizat pe cuplu şi pe petalele care cădeau, iar toate celelalte elemente care ar fi putut distrage atenţia au dispărut în fundal.”

Simona Smrčková şi Kamil Saliba, Republica Cehă

Fotografie realizată în Republica Cehă de Simona Smrčková şi Kamil Saliba, utilizând D850 şi AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED

Stil editorial

Această tendinţă necesită preocuparea fotografului de a capta nunta ca pe o întreagă poveste, care transmite specificul întregului eveniment. Se pune mai mult accentul pe micile detalii – cum ar fi fotografia stilizată a buchetului miresei, a pantofilor ei, a ornamentelor, a tortului de nuntă şi chiar a mâncării.

Fotografie realizată în Republica Cehă de Simona Smrčková şi Kamil Saliba, utilizând D850 şi AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G

„Modul Fotografiere fără sunet al aparatului foto D850 ajută fotografii de nuntă să devină „invizibili”, fapt care era important aici, deoarece mireasa era pe punctul de a păşi pe culoar. Vreau să spun că am putut să realizez această imagine discret, fără să îi distrag atenţia. Modul de fotografiere fără sunet şi timpul de expunere extrem de scurt al aparatului foto m-au ajutat să fotografiez acest moment trecător.”

Simona Smrčková şi Kamil Saliba, Republica Cehă